DLF får ny Corporate Visual Identity, der understøtter forretningsstrategien

DLF lancerer ny Corporate Visual Identity (CVI) med et fornyet logo. Disse ændringer sker oven på en årrække, hvor virksomheden har haft en stor vækst og forretningsmæssig udvikling.

”DLF har gennem en årrække været på en vækstrejse, og vi har fundet, at nu er det tid til at genopfriske vores visuelle identitet ud mod vores kunder, der understreger, at vi er en global, innovativ og klima- og miljøfokuseret virksomhed. Det nye CVI afspejler både vores globale værdier såvel som vores strategiske fokus,” siger Truels Damsgaard, CEO.

Det nye CVI er baseret på et solidt forretningsfundament. Stærke værdier som innovation & iværksætteri, globale synergier, delegering af ansvar og klima & bæredygtighed har sammen med DLF-strategien været fundamentet og en vigtig inspiration for det nye CVI.

Virksomhedsnavnet forbliver det samme, og med det nye CVI tager DLF et skridt i retning af en mere ensartet og samlet fremtoning.

Det nye logo har flere lighedspunkter med det tidligere, men skiller sig endnu stærkere ud nu, og logoet er designet til at fungere på print såvel som på digitale kanaler.

De blå og grønne farver i CVI’et er valgt for at understøtte brandet og forretningen. Grøn repræsenterer slutproduktet; frø-, foder- og plæneprodukter samt DLF’s bæredygtige fokus og tilgang til frøproduktion. Blå repræsenterer planteforædling og de igangværende investeringer i forskning og udvikling for at udvikle bedre frø, der kan imødekomme fremtidens krav.

Om DLF

DLF er en global frøvirksomhed med mere end 2.200 ansatte i 22 lande og faciliteter på seks kontinenter verden over. DLF har 50 pct. markedsandel i Europa og 30 pct. på verdensplan. Frøvirksomheden er global markedsleder inden for foder- og plænefrø og eksporterer frø til mere end 100 lande. DLF er ejet af danske landmænd og har en komplet forsyningskæde inden for foder- og plænefrø, sukker- og foderroefrø, læggekartofler samt opformering af grøntsagsfrø.